Phone screen recording non-existent touches, and not recording actual touches.

• [Informe de error: la pantalla del teléfono graba toques inexistentes y no graba toques reales.]

Ever since around 3 months ago (not sure of exact date, but before Android 10 install), my X2's screen has been malfunctioning in two ways:
    1. Recording random touches when nothing is touching the screen. 
    2. Not recording touches I do make. Often it will ignore the first second of touch, so if I press and hold or double-tap in the same place it records it as one touch, or if I triple-tap it records a double-tap. 

In the last week it's been getting worse, not recording the first 2 seconds of taps, and recording a random touch every couple of seconds. This is making my phone near unusable. Yes, the screen is clean.

It seems to be a software issue not a hardware issue, because locking the phone and unlocking it again immediately will temporarily remove the issue. After a minute the problem will resume, however. Restarting the phone will also temporarily remove the issue.

@AdrianC this has already been reported by myself and others here https://www.mibqyyo.com/post/8... , and you requested a separate thread, so here it is 🙂

Someone please translate the header/problem for me into Spanish, so anyone searching the forum in Spanish will find this. I did the header with G translate, hopefully it's correct.

• Administrador

Hola @Brendan

¿Y no tenías este problema en Android 9?

Un saludo

• Hi!! I have exactly the same problem so I'm going to translate your message so more people can read it:

Yo tengo el mismo problema así que aquí os dejo la traducción de su mensaje a español:

esde hace aproximandamente 3 meses (no recuerdo la fecha exacta. pero antes de instalar Android 10), la pantalla de mi X2 ha estado malfuncionando de dos maneras distintas:
    1. Recogiendo toques aleatorios cuando no se está tocando la pantalla.
    2. No detectando los toques que hago. Normalmente ignora el primer segundo del toque, así que si presiono y mantengo o hago toque doble el teléfono solo lo identifica como un solo toque, si hago un toque triple lo registra como un toque doble.

En la última semana ha ido a peor, no llega a recoger los dos primeros segundos de los toques, y registrando toques aleatorios aproximadamente cada 2 segundos. Esto está haciendo que mi teléfono sea inutilizable. Y sí, la pantalla está limpia.

Parece ser un problema de software no uno de hardware, ya que bloqueando el teléfono y desbloqueándolo después arregla el problema temporalmente. Al pasar un minuto el problema vuelve a ocurrir, sin embargo. Reiniciar el teléfono también soluciona el problema temporalmente.

Esto ya ha sido reportado por mi y otros usuarios en el siguiente enlace: https://www.mibqyyo.com/post/8... , y se me pidió que se hiciera un hilo separado, así que aquí está.]

Con respuesta al mensaje de @CarlosMa: En mi caso lleva pasando desde Android 9, y afortunadamente me pasa con menos frecuencia que a @Brendan (cada par de días más o menos), creía que era un problema de hardware así que no le di mucha importancia porque no era demasiado molesto, pero al ver esto me hace pensar que puede que mi problema sea el mismo. ¡Muchas gracias y un saludo!

• Administrador

Hola @Anlli

En ese caso tendrás que contactar con Soporte: https://www.mibqyyo.com/topic/106414/contacto-con-soporte-bq

No es debido a la actualización, si no que parece indicar alguna incidencia a nivel Hardware.

Un saludo

• @carlosma yes, this was already a problem on Android 9. I don't know the exact date it started, but it was a month or two before the Android 10 update came out.

• @anlli thank you for translating! Much appreciated.

• @CarlosMa / @AdrianC / any other admins:

I got in touch with BQ service about fixing this problem and I was advised to do a hard reset. But they don't actually know what the problem is, so they're advising a hard reset without knowing if that'll solve the problem. I'm not going to go through that bother without knowing it'll solve the issue.

So I asked them if this a known problem that they have a known fix for, or if they were asking for me to send it in because they don’t know the issue and want to investigate. Because if it is known and the fix is just ‘do a hard reset’, I can do that myself without bothering your repair team and spending more time without my phone.

Their response to that was "ask for more information on the forums". So here I am. Do you have any more information on this issue - is there potentially a fix that isn't 'do a hard reset' that your team can do?

• Administrador

Hola @Brendan

Existen múltiples razones por las que puede aparecer ese problema y para descartar te piden primero restablecer, Hard Reset y si sigue igual revisarlo.

Tú puedes elegir lo que desees y si quieres que sea revisado, indícalo y te dirán como proceder si no quieres probar otras indicaciones.

Sigue las recomendaciones que te facilitan desde Soporte para seguir solo un camino.

Un saludo